مش لاقية اسم للتاج دا

التاج جايلى من ارتعاشات حياتية
بس هوا بجد تاج لذيذ

اسم مدونتك

مركب ورق فى البحر
لماذا اخترته..وماهي نيتك من وراء اختياره؟

اخترناه عشان اغنية معبرة اوى اوى اوى

هل فكرت في إغلاق مدونتك؟..والسبب؟


احنا لسة عاملنها لحقنا نقفلها

صورتك في المدونة..رمزيتها؟
فى صورتين صورة القطة اللى فى البروفايل ودى مش ثابتة اصلا بس القطة دى عشان ميسو قطتنا
واللى فى البلوج على اليمين كل واحد حاطينله صورة بتعبر عن شخصيته

لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس؟
اللتدوين أفيون الشعوب، و بالتالي لازم نشترك كلنا في الكيف دا

عبارة قريتها و دخلت دماغى
مكناش سمعنا عن البلوجانت قبل كدا اصلا واول ما شوفناها عجبتنا الفكرة وعملنا بلوج
احلى جمله قيلت لك فى وصف مدونتك؟
اى تعليق من اى حد بعتبره احلى جملة اتقالت

التعليقات بالنسبه لك ..اهميتها؟
يعنى بحس انى مش بكلم نفسى
او بكلم الحلل اللى فى المطبخ ومش راضية ترد عليااحلى بوست كتبته ...ضع اللينك ..ثم اذكر لماذا؟
وردة طب عود جرجير طب بوسة
السبب انه كان اول حاجة اكتبها بعد المقدمة والذى منه طبا

أفضل مدونة قرأتها؟
اى حد من الناس اللى على اليمين دولبس ممكن اصنف شوية منهم

أفضل بوست قرأته؟ وضع لينكه؟
اكتر بوست ضحكنى كان عند ميرامار
..شين ولى

حد قل ادبه فى التعليق..ايه رد فعلك؟
الحمد لله محصلش حد دلوقتى بس لو حصل همسح بيه بلاط البلوج
أسوأ مدونة؟
فى مدونتين احتقرتهم جدا ووقعو فايدى بالصدفة واحدة منهم اتقفلت والتانية لسةوبستغرب من كمية الناس اللى بتدخل عندهم وتشجعهم !
مع انهما ناس محترمينبس طبعا مش هقول اسمها انت عايزنى اعملها دعاية ولا ايه

أسوأ بوست..أسوأ مدون؟
اسوأ بوست عند المدونتين اللى فوق

واسوأ مدون هما بردو
__________________________________
الهيحصل ايه لإيميلك لما تموتى؟
انا هبئا فايه ولا فايه

بس عموما انا الناس اللى بكلمهم كلهم عارفنى و اكيد هيعرفو انى مت
و القليلن اللى ميعرفونيش بئا هيفضلو يبعتو اوف لاين لحد ما يزهقوو يمسحونى من نسهم بئا

اديتى الباسوورد لحد قبل كده؟
يووووه كتير
الستة بتوع صيدلة طبعا معاهم الباسورد
واى حد بيعوزها مببخلش عليه خصوصا انى باسورداتى كلها زى بعض
كانت إيه طبيعة علاقتك بيه؟
سؤال لئيم :)
بس متخيلش علينا الحاجات دى
اى حد بيعوز الباسورد بديهاله
اسمك؟
سمر كيداهم
المشهور بيه وسط اصحابك؟ا
ميرو مرمر سمورة سمسمة سمسم


عمرك؟
17 سنة و ست شهور الا اعشر ايام
برجك؟
الجردل مع انى مش بصدق فى الابراج
مجال دراستك؟
مشروع صيدلى
شخصيتك نوعها إيه؟
moodyمتناقضة و
السفر بالنسبة لك؟
لو اعتبرنا طنطا سفر يبئا واجب كل يوم

وقت فراغك بتعملى فيه إيه؟
معنديش وقت فراغ اللى عنده شوية وقت يديهولى

الاكلة المفضلة؟
البوفتيك بلا منازع بسفه

الصفات اللي أخدتها من بابا؟
لما ابئا اعرفه الاول هشوف خدت ايه منه

الصفات اللي أخدتها من ماما؟
الشكل على اساس انها ماما بئا و كدا
بس انا احلى طبعا :D

اكتر ست حاجات بكرهها؟
غسيل المواعين
دموعى القريبة
اى حد بخييل
الكدب
حد يقرفنى عشان اصحى من النوم
مبحبش اغنية صدفة بتاعة عايدة الايوبى ولما بسمعها بتضايق

اكتر ست حاجات بحبها؟
بحب تجمعنا انا والعيال سوا ايام الامتحانات ومعسكرات المذاكرة بئا و كداو بحب بردو تجمعى مع افراد عيلتى تقريبا يعنى بحب اللمة
بحب الاجازة
بحب اسكندرية جدا جدا جدا جدا
بحب الكوفى ميكس
بحب شارع بيتنا والروح الحلوة اللى بين الجيران
بحب ميسو القطة
انا بحب حاجات كتير اوى بس
دول اول ستة جوم ف بالى

الشغل بالنسبة لك؟
شغل ايه بالظبط؟!
شغل شغل انا مش ناوية اشتغل
اتعين معيدة وابئا اثبت نفسى
وبعدين اعتزل واشوف بيتى بئا

الانترنت بالنسبه لك؟
جزء من حياتى
و غير ف شخصيتى وحياتى كتير

امرره لمين؟

ولاد كارى
queen of roses...مهروسة طنطا
who i am...اربعة من مهروسين طنطا
titrated minds...اربعة مرووشين ف ضيدلة
نبضة قلب... اتنين مهروسين فصيدلة طنطا
koko city...مدينة لشوية صيدالة مهروسين تحت الانشاء
hyperminds...مهروس من طنطا و شوية كوكتيل
whisper&flona.....اتنين مهروسين ف صيدلة
مجلة مصرية...مش مهروس دا خريج فصيدلة طنطا
تالتة صيدلة...ظل قلم

الناس اللى متابعنهم
بيتنا القديم
العربى
JUST HUMAN
و من الشباك
مقالات يوسف معاطى
بين السطور
هنا...وهناك
fasakonya
egypt times
انا افكر اذن انا مجنون
ارتعاشات حياتية
فتافيت السكر
جنى الجنتين دان
زى الهوا
خراب يا دنيا عمار يا دماغى
لحظات حياتى
أشعارنا
مصر يا ما يا بهية
طرطشة افكار
theriddle
serendipity
شمس الليل
روحى فيها
الساحر
أحدهم
rack ur minds
واحدة من الناس
i'm bounded
ما علينا
كلام فى الممنوع
يا ساكنة القلب
i'm ur mind
بس

هناك ٣٣ تعليقًا:

Zika يقول...

حاضر ماشي ........ هرد عليه
بس انا نفسي اعرف حاجه مش عارف الناس هتستفيد ايه لما تعرف اجاباتي والسؤال ده لكل تاج اتعمل في الدنيا
علي فكره انا بحمد ربنا اني لقيت حد انا اكبر منه في المكان ده
لان انا خلاص فاضلي شهر واربع ايام وابقي 18
كويس كويس

Zika يقول...

صحيح انا نسيت
ازاي مبتحبيش اغنية صدفه بتاعة عايدة الايوبي
علي راي عادل امام
ازاي يا جدع

break يقول...

العربى
الناس هتستفيد انها تتعرف على شخصيتك اكتر
الاسئلة دى فيها حاجات عن شخصيتك يهم غيرك انه يعرفها
وعموما اديك لقيت 5 انت اكبر منهم اهو
بالنسبة لاغنية صدفة بئا مش عارفة ليها معايا ذكريات مش كويسة خالص :)
بتنرفزنى

Ert3ashat يقول...

اجاباتك حلوه ولله :)

نـــــــور يقول...

اجاباتك جميلة وبسيطة جدا
وعسولة زيك

دا تاني تاج أتدبس فيه في خلال ساعة !
هجاوبه قريب إن شاء الله
:)

مافيش اسمايل وردة ولا حاجة ؟

بيتنا القديم يقول...

لأ وبس ليه
جايه علي نفسك ليه
لسه في اربع تلاف مدون ومدونة سيدتك ما جبتيش اسمهم في التحقيق
قصدي في تدبيسة التاج
بس علي كل حال اهو عرفنا معلومات في غاية الاهمية عنك ممكن تقودنا لحل لغز جريمة قتل الضفدع الاخضر عام 1914
ويجعلو عامر
بالحق
التاج ده جالي وجوبتو من عشررررررررين
سنة...لما كنت مع حسن الهلالي في سجن المغول...كان في وقت فراغ بنأضيه مع اونكل الامل الذي لم يحالفه الحظ ومات قبل مشاهدة ماتش الاهلي والزمالك اللي الاهلي هف الزمالك فيه اربعة تلاتة...منو لله بدران المفتري
يالا الله يرحمه

شاب نفسة يحقق حلمة يقول...

انتي مشكله
اجاباتك جامده جدا
وممكن تسمي التاج
انا والمدونه
هههه
بجد انا نفسي اعمل تاج بس حاسس اني مش هاجاوب بصراحه
تحياتي ليكي

break يقول...

ارتعاشات
من بعض ما عندكم

break يقول...

نور
مستنيين اجابة التاج
:)
ووردة

break يقول...

سمسم

انا هدعبس فى البلوج عندك على التاج و اشوف اجاباتك

break يقول...

شاب نفسه يحقق حلمه
لا لازم تجاوب بصراحة
احنا مش بنلعب هنا
فيه عقوبة مشددة على اى كدبة
ومستنيين الاجابات

soso يقول...

حلوة الإجابات يا بريك
و بعدين مبروك ليكم كلكم على النتيجة


سيادتك بقى كل تاج تبعتيه ليه كده ؟
أنا عملت فيكي حاجة

soso يقول...

نسيت حاجة
بصوا بقى إحنا هنغش منكم حاجة .. ماشي
لو مش مسامحين فيها قولوا و إحنا هنخليها برضه عادي يعني.. تناحة

break يقول...

queen of roses

مستنيين اجابة التاج اعتبريه عقاب بئا
انا بقول ايه النور دا كله
صحيح
ايه الحاجة اللى هتغشوها عشان من باب العلم بالشىء بس
و الله يبارك فيكى

mohamed يقول...

جميلة اوي اجاباتك يا بريك :)

بس صحيح انتي باقولي مش بتعزي البسودر علي حد
طيب فين الخصوصية مش بقومك عليهم بس حسيت انك واصحابك اناسن واحد وحياة واحده

محمد مصطفى يقول...

اخ هي بقت كده ولا ايه ؟؟؟؟؟
ماشي يا ستي
حااااااااااااااااضر
كله بحسابه

نهى جمال يقول...

حلو ردودك على العقاب ده

بس ليه التدبيسة ديه ؟

ما بحبهومش يابنتي

break يقول...

mohamed

انا عارفة طبعا انك مش بتقومنى عليهم
بس انا مش شايفة انهم يعرفو الباسورد دا تعدى على خصوصياتى
وبعدين احنا فعلا واحد :)

break يقول...

مادو
و حسابك تقل اوى
عموما الحساب يجمع

break يقول...

نهى جمال
يعنى ان مكنش فيها غتاتة يعنى
احب اعرف جوانب تانية عن شخصيتك
:)

Abeer يقول...

اجابات حلوة

بس انا لسة مجاوبة التاج ده

:)

غير معرف يقول...

عجبنى جدا انك عندك حجات كتيير بتحبيها و خصوصا منستيش الاكل
اما بالنسبه لاغنيه صدفه فهى اغنيه جميله وحتبقا كده بالنسبالك لما تقابلى او تعرفى موضوع يغير شيئ كبير بحياتك صدفه وعلى فكرة اخونا الاخوان لا ينطقو الكلمة دى على لسانهم و بيقولو بدل منها " قدرا " يعنى الواحد منهم يقول انا النهارده قابلت اخى محمد قدرا بشارع كذا
وعجبنى انك بتحبى الاسكندرية واحب ابلغك انها بتحب كل الى بيحبها فهى ذى ما انتى عارفه مدينتى ومبتخبيش عنى حاجة
ولو تحبى تيجى انت و الاحباب حنظملك يوم لن تنسيه على اجمل شواطئها

ومبروك على النجاح انتى وجميع الزملاء
ايه اخبار الماسينجر
محمد السنديونى

Sameh M. Magdy يقول...

مش بتؤمني بالابراج ليه

ولا عشان جردل

لا

اوعي تفهمي صح

انا اقصد برج الجردل

break يقول...

abeer

ولا يهمك واحد
بس معرفناش بردو انتى مين

break يقول...

محمد السنديونى
لا انا مبحبش اغنية صدفة خااااااااالص ولا يمكن احبها
بالنسبة لاسكندرية بئا ف ابئا اشكرهالى
والمسنجر شغااااااال وتمام
و الله يبارك فيك
ميرسى على ردك
بجد بتنور البلوج

break يقول...

loverheart
طبعا انا فاهمة ان قصدك برج الجردل
مش عارفة مش يصدق فيهم وكمان حرام
نورت البلوج

Jana يقول...

كده برضه مكانش العشم
بقى انا جاية ازورك وشايلة على قلبى كيس جوافة معتبر
الاقى تاج تانى

عموما فيه تاجات تانى لسه عليا
summer homework
حامررها ليكى بعد ما اجاوب عليها
والبادى اظلم

سلام

Zika يقول...

طيب اديني جاوبت عالتاج
وجاوبت علي كل الردود اللي كتبتيها عندي النهارده..
وشكرا اوي عالمتابعه الجامده دي
دايما ان شاء الله
شكرا

break يقول...

jana
مبحبش الجوافة غير بالسكر
لو سمحتى كيس سكر وانتى جاية المرة الجاية

break يقول...

العربى
منتحرمش كمك يارب

Zika يقول...

واضح ان انتوا بتصيفو
انا بقي قلت ارد الجميل
واجي ازور البلوج عشا بارضه الحشرات والتراب ..الحاجات اللي بتيجي من الركنه دي
والحمد لله البلوج دلوقت انضف من كده مفيش

break يقول...

العربى
لا بنصيف ايه
مهو شغال مية مية اهو
بس عموما شكرا على حملة النضافة دى
ميحرمناش منك

dr.a7med rabi3 يقول...

ايه الدماغ دى يظهر ان الكيف جاب مفعوله .نبدأ واحدة واحدة. بتقولى ايه ؟ اه انا فاضى ليه وراكى حاجة. بتقولى عندك امتحان بعد شهر طب ما انا اديلى 6 سنين بمتحن عادى يعنى. المهم عشان ما اطولش بالنسبة لموضوع غلق المدونة فاعتقد بعد ما جيتو فى الدستور ربنا يستر عليكو. اما بالنسبة للأفيون فانا بعتقد ان البانجو ارخص ومتوافر ممكن تبقى تجربيه.وبالنسبة لأحلى جملة اتقالتك فبصراحة رد دبلوماسى جامد مش هاعلق عليه.اما بالنسبة لموضوع التعليقات والحلل فانا مش هاتكلم خلى الحلل تبقى ترد. نيجى باه لحكاية لو حد قل ادبه حلوة اوى موضوع بلاط البلوج ده بس انا بقترح انكو تغيروا وتجيبوا سيراميك عشان يلمع اكتر.وبالنسبة للميل بعد موتك فما تقلقيش خالص من الناحية دى اعمليها انتى بس كده وهتشوفى( بعد الشر طبعا ).وبخصوص باه موضوع الباسورد فانا مش عايزة اعرفه بس لو مصرة ما يضرش اهو ينفع برضه وبالنسبة لبرجك انا اعرف الدلو اما الجردل ده جديد بس يا ترى جردل فاضى ولا مليان عموما مش هاطول فى النقطة دى عشان طلعتى بتحبى البفتيك زى حالاتى وبالنسبة للحاجات اللى بتكرهيها فاعتقد اننا متفقين عليها ماعدا حكاية عايدة الايوبى بصراحة كده اول مرة اسمع عنها (جهل بعيد عنك). نيجى باه للحاجات اللى بتحبيها فدى اعتقد كلنا برضه بنحبها ما عدا الكوفى ميكس بصراحة انا مبشربش القهوة ولا مشتقاتها ولا حتى الشاى بس بحب النعناع وساعات برضه بشرب ميه اللى بلاقيه هاعمل ايه يعنى. عندكو وقت اكمل ولا كفاية كده . بتقولوا كمل معلش مش فاضى هو انا مورييش غيركو ولا ايه .