تاج معقر بالعقاقير

التاج دا جالنا من دكتور بهدوء


ودا اخر تاج وصلنا


طبعا فى ناس كتييييييييييييييييييييييير بعتولنا تاجات قبل كدة واحنا مجاوبنهاش احنا بجد نسينا مين اللى بعت


ف ياريت يقوللنا تانى واحنا هنجاوبها فترة الامتحانات


التاج دا نازل فى فترة مذاكرة العقاقير زى اول تاج خالص


عشان كدة حبينا نسميه نفس الاسم فى السنة التانية للبلوج

واحنا اتفقنا نبعت التاج كل واحدة لخمسة مختلفين عشان كل الناس تجاوبه بأسبقية الحجز


نبتدى و نشوف مين اول واحدة هتعد على الكرسى
break


اولا
====
اكتب عشر اشياء عن نفسك









صعب اوى التاج دا



1-الانطباع الغالب لمعظم الناس عنى هادية ورقيقة و أنا شكلى هبتدى أصدق



2-عموما فى الحياة مبحبش احرق ورقى كله يعنى فى جانب من شخصيتى مع كل حد و فى جزء ميعرفوش ..عشان أفضل اانا الوحيدة اللى عارفة عنى كل حاجة



3-مبزعلش بسهولة بس بربط المواقف ببعضها وزعلى وحش وببئا رخمة ورزلة



4-و أنا صغيرة كنت مقتنعة انى هطلع نبية بس لما اكبر شوية وكان عندى حب فى انى اقف فى وسط الشارع أرقص قدام العربيات



5-مش صبورة فى اى حاجة تخصنى أنا ومترددة ومتناقضة و حساسة _متناقضة دى أظن قديمة-



6-زعلت أوى لما حد أما جه يوصفنى قال السمرا الطويلة ..والعيال ماسكنهالى ذلة من ساعتها



7-بحس انى موهوبة فى حوارات اللبس والالوان و تنسيق الحاجات ..موهبة هبلة بس بلاقى نفسى فيها



وبحب كمان أألف فى الطبخ موهبة تانية بلاقى نفسى فيها بردوا



8-بحب الشتا أوووووووووووووووووووى و بحب المطرة وبكره الصيف بس العيال الرخمين مش بيرضوا يمشونى فى المطرة



9-بحب مامتى اوى اوى اوى اوى و متعلقة بيها جدا دايما كنت اقولها وانا صغيرة انك لو مكنتيش مامتى و كنت ماشية مع واحدة تانية وشوفتك فى الشارع كنت هسيب الست اللى معايا واجيلك عشان هحبك انتى ..ولحد دلوقتى مقتنعة بكدة



10-أكتر حاجة بخاف منها الضلمة و أكترمطربة بحب اسمعها أنغام و نهدى للمستمعين أغنية أنا عندك




ثانيا
====
اوجه التاج لخمسه تانيين



غنيم حتى لا أنسى



زيكا المخرج



الغزالى



محمود ربيع ..صبح صبح ياعم الحاج



الفراشة الصغيرة



___________________________________________

تانى واحدة هتنور الكرسى

ظوظو"ثوثو"



عشرة عشرة و لا ينفع نفاصل



1-البينات اللى فى البطاقه"مع انى مكسله اتصورلها"



الاسم سارة****



السن"ماشيه فى التسعتاشر"



الوظيفه"بيقولوا طالبه فى صيدله"مش عارفه طالبه ايه و من مين يعنى



العنوان"تل ابيب المنوفيه"



2-انا واحدة نرفوزة و عصبيه مووت..بحاول ابطل بس عشان خاطر ناس بيهمنى امرهم..انا فى العادى لما ببقى فرحانة ببقى ماشيه مبتسمه جدا زى الهبله بس لما ببقى متضايقه بجد بقول للناس يبعدوا عنى..على طول اول ما تحصل حاجة بتنرفز جدا و بعدها بشويه اروح واصالح اللى ضايقته..بحاول يعنى..يعنى من الاخر ماحدش يزعل منى و النبى..ماكانش قضدى



3-بحب اسرتى جدا و ان كنت مش عارفه ابينلهم كده..بحب السته جدا ..بحب سمسم جدا..بحب عروسه عندى مسمياها حبيبه على اسم بنتى ان شاء الله و بحب دبدوب عندى مسمياه بوريو لاسباب خاصه :)



4-هممممم..وانا صغيرة كنت بشترك فى العروض الرقصات " اللى بيسموها الاستعراضات عشان المنظر يعنى" و كنت بحبها جدا جدا و لولا الحجاب كان ممكن اكمل :(



5-كان نفسى ابقى طويله او عينيا خضرا زى ماما..كان نفسى اكون بطلع من الاوائل.. كان نفسى اعرف اعزف على الكمانجة بالذات..و كان نفسى يكون عندى حرف ال"ر"..يلا ممكن اتصرف فى حرف ال(ر) ده



6-بتضايق لانى مابحبش الحسنه اللى فى وشى و باخد عليها كلام كتيير "ايه الدبانة اللى على وشك " و العيال ماسكنهالى برضه :'(



و بتضايق انى بضحك بصوت عالى و نفسها اعرف ابطلها..و بتضايق انى فى كل حاجة اجى اتخانق مع ماما فيها بعيط لدرجة مابعرفش اتكلم



7-كنت لما برسم حاجة الناس تفضل تعلق عليها..بعدها الافكار بأت تهرب منى فبقيت لما اقلد رسمة الناس تعلق برضه..و بعدها بأيت ايب الالوان و امسك القلم اكتب بيه فبأيت اكتب قصص..بعدها الافكار بدأت تهرب منى و مش عارفه هوصل لأيه تانى



8-كل حاجة بتردد فيها مادام تخصنى ..و افضل اقول يا ترى دى علامة من ربنا انى مامشيش فى الموضوع الفلانى.. و ارجع بعدها اقول حرام عليكى بطلى وسوسه و ماتفتريش على نفسك..و عموما انا بعرف الصح من الغلط بس بأيت كتير اعمل الحاجة الغلط لمجرد انى زهقت من انى بعمل الصح



9-صعب اكتم سر عننا احنا الخمسه و بجاهد بجد لما يكون فيه حاجة مش نافع اقولهالهم..اسكت يا لسانى



10-نفسى سنة تالته تيجى و تخلص و نتيجتها تطلع كويسه كمان ..و ماحدش يسأل ليه..بس ادعوا معايا بجد



------



ثانيا ابعت التاج لخمسه تانين



محمد just human



احمد منتصر



نسرين رفرف يا طير الحريه



واحدة مفرووسه



من الشباك



_________________



loza



1- عيله شويه وساعات بشوف حاجات صغيره والناس شايفينها كبيره



2-حساسه وكسوله جدااا وصعب اقول لحد انى زعلانه منها.. وخجوله ....وهذا اعتراف منى بذلك :(



3-معقده نفسيا من بوئى عشان صغير بحس انى مبعرفش اضحك وبحقد على اى حد بؤه كبير



4-مثلت قبل كده فى مسرحيتين واحده فيهم كنت ام لواحده اطول منى وكان اسمى ام ستيته :s



5-ليا فلكورى فى الاغانى صعب تسمع الاغانى بتاعتى من حد تانى وممكن اغير اللحن ولو مش حافظه الكلمات ممكن احكى الاغنيه



6-اتضايقت جداا لما حد قالى انى بيبى فيس والعيال ماسكنها لى و انا مبحسش كده بس فى ناس كتير شايفه كده :s



و فرحت جدااا ان الناس شيفانى اطول من سخسوختى



7-اكتر واحده بحبها جدااا واكتر منى كمان شيماء اختى (ضى القمر )



8-نسايه جدااااااااا انا حتى نسيت انى نسايه والعيال هم الى فكرونى :s



9-اكتر حاجه كان نفسى تحصل فى حياتى انى اعمل عمره او حج



وان شاء الله هعمل عمره بعد الامتحانات بس ادعوا لى تكمل



10- تعبت جدااا من التاج ده لان اصعب حاجه انك تدور على حاجات فيك



ابعت التاج ل



1-ضى القمر ..شيمو



2-بين السطور..ايمان



3-نبضه قلب..شو وتأ



4-كوين ..ساره وامانى



5-بيتنا القديم ..سمسم



_________________



sanfora



االتاج ده صعب اوى فمحدش يزعل من الاستهبال اللى انا ناوية عليه



1-انا نودى



2-برج الحمل وده معناه انى عنيده شقية او تقدر تقول قاعد جنب قرد ابيض احيانا عنيفة متمردة وزهوقة والغموض شىء اساسى عندى



3-لا اجيد البكاء ولا النهنهة رغم انه اقوى سلاح للمراة



4-اجيد اللعب على الاوتار الحساسة للاشخاص وده انا بكرهه فى نفسى



5-معرفش معنى الصبر ولاالهدوء



6-نيجى لاهم حاجة بحب مووووت الكشرى والمانجا بالشطة طبعا و اضرب بعده بيبسى لتر ويا سلام امممممممم تصدق جوعت



7-بحب جمع الانتيكات باستهبال ايشى زلطة نابليون وصدفة السمكة دوبى اه وعندى ورقة شيكولا سنكرس بقالها 3سنين



8-العيال ذالنى عشان بوئى كبير و البت لوزة بتغير منى



9-بحب التناقض ومبادىء افلاطون والمكرونة البشاميل



10-واخيرا يارب يكون افراد الشعب اللى بيحبونى يكونوا اتعرفوا عليه



ثانيا



ابعت التاج لخمسة غيرى



1- ولو



2-friends 4 ever



3-catroz



4-حياة قلب وعينان



5- sady noga



_______________



كهرمانة





عشر حاجات امممممم


طول عمرى العيال بيزنقزنى فى حاجتين تلاتة اول مرة اتزنق فى عشرة


1- اسمى ياسمين


و انا صغيرة مكنتش بحبه ابداااا لانى لما كنت اعمل حاجة غلط كانوا بيقولولى يا جرجير


دلواتى رضيت عنه الى حد ما و بدايق جدا من اللى يقوللى يا سوسو



2- لما باخد قرار او تيجى فى دماغى فكرة لازم اعملها باى شكل و ايا كانت النتائج اوالمصاعب


3- مبزعلش بسرعة بس زعلى وحش و لما بازعل باتعصببببب و عندى مشكلة ان ممكن حاجة متزعلش حد خاااالص ازعل منها و حاجة تزعل كل الناس مزعلش منها \


4- بحب افرح نفسى بانى محسسهاش انها نفسها فى حاجة او ان فى حاجة مش عارفة اعملها \


و لو اتحطيت فى موقف زى ده عندى قدرة عالية على ارضاء نفسى لدرجة انى لو اتفرجت مثلا فيلم سبيدر مان و كان نفسى يبقى عندى اى حاجة انقذ بيها الناس كده و تكون حاجة خرافية ممكن ادخل اوضتى و اعيد الفيلم كله واكون انا البطلة


لو زعلت من حاجة ممكن ادخل اوضتى برده و افتكر حاجات حلوة و مسرحيات و بمجرد ما اقنع نفسى بمود الفرح انسى الزعل و بحب سلفستر ستالونى بكل افلامه و طبعا لازم تعرفوا بديهيا انى قمت ببطولة كل الافلام ده (ربنا يستر و متفرجش على مصاص دماء لحد دلوأتى انا ماسكة نفسى )


5- متقلبة و ممكن حاجة اوافق عليها انهاردة و ارفضها بكره و هكذا


6- دايما بيطلعلى حباية فى منخيرى و العيال ذللنى بيها ( بصراحة لما بتكبر بيبقى منظرى مسخرة و بتخييلنى جدااا )


7- بحب اسرتى و الستة بتوع صيدلة و مامة سمر جدااااااااااااااا


8- مبطقش اى حد يبقى زعلان منى و ممكن ابقى فى عز الزعل و ناوية اقاطع الشخص و بعد خمس دقايق مايهونش اروح انا اصالحه ايا كان الغلطان انا او هو


9- ساعات بحس انى متسلطة و باحاول باستماتة اقنع اللى قدامى بوجهة نظرى الا لو كسب هو المناقشة و اقنعنى من الاول


10- بحب صناع الحياة جدا و بافرح جدا لما تجمعنا احنا الستة و بحب كل الناس اللى معانا فى الجمعية و بحس انها اسرتى التانية



اما عن الخمسة اللى ببعتلهم التاج :


1- yassien


2-جنى الجنتين دان


3- هنا و هناك


4- دراما كوين


5- محمود why me?



معلش يا جماعة بنعتذر احنا مش بنرد عند حد الايام دى عشان بنمتحن

هناك ٣٦ تعليقًا:

Mr.Shad. يقول...

ya rab ab2a el awal w mey7salsh feya ma2lb el mara elle fatet


gamel enak to3od teshof el nas bet2ol fe 3eyobha w mezatha . . bs begad mashala 3aleko


mai elle se3bt 3alaya awii
sa7'so7'te mesh 3aref leh ba2alha keda kam yom mabsota be habal ?
de mola7azate w Thx ya hend enek katabte esme ( 3'alat ) w el moshkela en ana 2e3tazat el tadween

momken agtaweb hena law 3ayzeen :D

al7a2 2ab3at abl ma 7ad yesba2ne ba2a

ta7eyate

دكتور بهــدوء يقول...

كنت ماعرفش غير سخسوختي وبريك بس
ودلوقتي عرفتوكوا كلكو
شله بنات زي العثل
ربنا يخليكوا لبعض
ويخليني ليكو
:))

funckydoctor يقول...

ده تدبيسة
ربنا يستر

Abd-Alrahman يقول...

هوة الصراحة التاج صعب مووووت
انا مكنتش اعرف حد منكم خالص
دلوقتي عرفت
صحيح بقي هيا دي اخرت العشره
محدش منكم يباصي التاج
ماشي يا ستة
ع العموم انتوا نسيتونا اصلا

مفيش مشاكل

شلا بقي شدوا حيلكم
معادش الا ايام والسنة تخلص
انا عندي امتحان كوجنوزي يوم الاحد ادعووووووووووووولي مرعوب منه مووووت


عبدالرحمن

ghoneem يقول...

اهلاً بيكو

البوست ده عرفني بيكو أكتر هعلق بسرعة كدة علي كلامكو الراااائع ده

break
1-عمري ماقولت انك هادية والبتاع التاني ده ..مين قال كدة
2-موضوع حرق ورقك ده انا عرفه وفهمته وأحييكي عليه ...تمام
3-رخمة ورذلة..شهد شاهد من أهلها
4-نبية ...أرقص...تحت بعض!!!!!!!!!
5-روحي أتعالجي بسرعة ..مش صبورة مترددة متناقضة وكمان مش هينفع معاكي الدوا عندك حساسية ياحرام....
6-مالهم السمر الطوال..دول اللي انتصرو في حرب أكتوبر زي ماشادية قالت
7-موهبة مش هبلة ..المهم تعبري عنها وتتميزي فيها
8-ملهومش حق ..الشتا الجاي وعد مني هيزحلقوكي في المطرة
9-يابختك بيها ..ربنا يخليهالك
10-الضلمة..وبكتئب هدمرك يابريك

ظوظو
1-عاشت ألاسامي ..عجبني أوي تل أبيب ...
2-ربنا يتوب عليكي وتبطلي النرفزة وأنك تمشي زي الهبلة ...ياااارب
3-ربنا يرزقك بأحب حبيبة ويقر بها عينك ويبارك لك فيها..آمين
4-الحمد لله علي نعمة الحجاب...شوفتي فوايده كتييييير ازاي
5-أمال بتقولي نطت من الوعاء ..أحلامك كتير أهو أتمسكي بيهاوبقوة...
6-أضريبها...
7-واضح أنك شاغلة بالك بالناس ,,فكري بأستقلال أكتر ومتستنيش تعليق من حد
8-غلط عشان زهقت من الصح..!!غلط
9-يابخت عريس الهنا
10-لكي مني خالص الدعاء

loza
1-بدايتها متطمنش ليه كدة
2-انتو كلكو عندكو حساسية ولا ايه..انتو داخلين صيدلة تتعالجو مش تتعلمو بقي...
3-أسماعيل ياسين هيفرح أوي بكلامك
4-أم ستيتة ..ربنا يباركلك فيها
5-الحمد لله ..مش بسمع
6-ولا يهمك ..انت شايفة ايه؟؟؟
7-ربنا يخليكو لبعض
8-انا مين ؟؟؟
9-يارب السنة دي ان شاء الله ..انا ناوي بردو أدعيلي
10-انا تعبت أكتر منك ..حالتك صعبة

sanfora
1-!!!!!!؟؟؟؟؟
2-مش بصدق الأبراج ..قرد ابيض..
3-أسلحة المرأة كتير وقوية كلها ودلوقتي البكاء والنهنهة أقلها قوة
4- me toooooooooo عيب خطير فية
5-الصبر اني ربنا يصبرني لحد ماأقوم من هنا ...والهدوء يعني متجيش هنا تاني
6-كشري ماشي..مانجا بالشطة مش ماشي خالص...
7-ورقة شيكولاتة سنكرس أنتيكات ....ياللهول ..بتوع الجاليري يروحو يولعو في نفسهم أحسن
8-من أكل الكشري والمانجا بالشطة
9-بحب المكرونة بالبشاميل ..بس من غير مبادئ أفلاطون بحبها مع الفراخ البانيه
10-حصلنا الشرف يافندم

كهرمانة
1-عاشت الأسامي..انا شامم ريحة جرجير
2-ربنا يوفقك
3-زي أصحابك يعني..العلاج هو الحل ..بس ايه أخبار الحساسية
4-اتفرجتي علي فيلم مجانينو
5-الشافي هو الله
6-أوعدك أشيلك مناخيرك خالص
7-ربنا يديم عليكو الحب
8-كرم أخلاقك ده بجد كتير علينا...زعلوها ولا يهمكو
9-حطي متقلبة اللي في خمسة علي متسلطة اللي في تسعة وداخليهم الفرن وعشر دقايق وبألف هنا ....
10-ربنا يوفقكم ونراكم صناع بحق....

انا طولت كتييييير وحبيت أعلق علي كله كله عشان بس أنا بعتز بالستة والمركب بتاعهم جداً وبحب حبهم لبعض وعشان كدة قولت لازم أعلق علي كل حد لواحده,,معلش اذا كنت طولت عليكو
أما تمريركو التاج ليه فده مش جديد عليكم دايماً كدة بتحرجوني بذوقكم
بس انا مش بحب أتكلم عن نفسي أوي كمان أنتو عارفيني دلوقتي كويس جداً يعني ممكن تكتبو انتو عني العشر حاجات دي
دعواتي ليكو بالتوفيق والنجاح وكل الأمتحانات تعدي علي خير

بالتوفيق للستة يارب

Mafrousa يقول...

الفراشه الصغيره
-------
لأ انا مش لاعبه معاكم ....انا الا متحان ده عملته قبل كده و نحجت فيه و خدت نمره حلوه كمان
لا ياختى انا مش حعمله تانى
و لو مش مصدقانى راجعى اعمال السنه
و لا اللى بيتعمل فيكو فى الكليه حتطلعيه عليا لا انا مش لاعبه معاكو انتو بتفرسونى زياده
و انا مش ناقصة
هههههههههههههههههه

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ربنا يخليكوا لبعض ويبارك فيكم
شخصيات متنوعة بتكمل بعضها ربنا يبعد عنكم عين الحسود وتنجحوا
تحياتي

Mero.. يقول...

بما إني جديد على مدونتكم فكويس اني اقرا التاج الظيف دا عشان اعرفكم كويس
اجابات لذيذة وظريفة :)

ربنا يخليكم لبعض

Fahd يقول...

حرام عليكم

كلكم مرة واحده

انتم عايزين تجيبوا للناس هسس

المفروض كنتم تقسموها علي مرات

مش بس علشان الموضوع طول لا علشان انتم وعفوا في اللفظ مجموعه مصائب متحركه

حتي الامتحانات علي شدتها فشلت في ان تهدكوا قليلا

انا كنت بفكر اتجوز واحده صيدلانية كانت هتنفعني انا والعيال يعني مكناش هنروح لدكتور

وكمان علي اسمها افتح صيدلية اكل من وراها ذهب

لكن اللي شوفته اليوم غير رايي تماما

الحق اهرب من عش الصيادله ده قبل ما اتقرص


اجباتكم رائعه

مجنونه

جديرة بالدراسه

انا هقرأ التدوينه دي علي كذا مرة

علشان لمؤاخذه خايف علي عقلي


ربنا يوفقكم في الامتحانات امين

الستة بتوع صيدلة يقول...

shady noga
mabrook enta kesebt ma3ana elgayza else7reya..2edak ba2a 3aleha..

mai se3bet 3alek leh bs ?
sa5so5te..hmmmm..elyomen 5elso ya gamel:(
el3afw ya basha"sady naguib ):P
we enta tenawwar yabne da enta fo2 elkol

:D

الستة بتوع صيدلة يقول...

دكتور بهدوء
ايه ده ايه ده
مش معقول الرد البرىء ده
لا ده احنا "نمسك الخشب"
:0
مافيش ذرة حسد واحدة:)
ربنا يخلينا لبعض









و يخليك لينا طبعا :P

الستة بتوع صيدلة يقول...

funcky ma7mood :)
تدبيسه ..ده فعلا
بس ايشمعنا احنا نتدبس لوحدنا

الستة بتوع صيدلة يقول...

عبد الرحمن و نورر
يا خبر على النيه الوحشه
ليه بس كده
احنا بس عندنا تاجات كتير و قلنا كل تاج هندبس فيه شويه ندومنين
و قلنا نبعد قدر الامكان عن الصيادله مراعاة للظروف الجويه..قصدى الامتحانيه

و بجد زعلتنا منك

بس بأه

الستة بتوع صيدلة يقول...

غنيييم
"هعلق بسرعة كدة علي" انا سخسخت لما قريت الجمله دى
انت الزمن متوقف عندك
ده انت فصصتنا واحدة واحدة..
و بعدين بطل نظتام الاستهبال ده
التاج ده هيتجاوب يعنى هيتجاوب
و ما تتأخرش فيه كمان احنا بنقولك اهو

الستة بتوع صيدلة يقول...

واحده مفروسه
انا مش فاهمة حاجة هو انتى الفراشه الصغيرة و لا كنتى بتنادى الفراشه الصغيرة عشان تقف جنبك ضدنا و لا دى كانت فراشه فعلا معديه من قداه الشاشة و انتى بتكتبى الرد ولا ايه
:)
عموما هتلعبى يعنى عتلعبى..حتى لو لعبتى مرة فهتلعبى تانى يا أما هنوقعك من المركب بتاعنا..بس بأه

الستة بتوع صيدلة يقول...

nonoymm
يا اهلا يا اهلا
منورة المركب بجد
و كلامك لذيذ و جميل ربنا يكرمك عليه
اما عن الحسود فكفايه علينا "دكتور بهدوء:P"
يارب تكررى الزيارة كده علطوول

الستة بتوع صيدلة يقول...

mero
انت خلاص ما بقتش جديد انت بأيت من اهل المركب :)
و بعدين احنا بندلع بريك نقولها يا ميرو اصلا
عموما ربنا يكرمك على كلامك
و معلش احنا مش بنرد عند حد اليومين دول ظروف امتحانات بأه

الستة بتوع صيدلة يقول...

fahd
هاهاهاها
نجيب للناس ايه.؟؟.. ده مرض جديد ده
و بعدين لو قلنا هنزل كل واحده لواحدها كل واحده هتقول انا هبقى اخر واحده و هتكسل تكتب
فقلنا نديهالكم كده زى جرعه الدوا

و بعدين شوف انت كنت داخل على طمع ازاى..اهو ربنا رزقك بسته صيادله هيربولك الخفيف
نياهاهاها

Dr. Ibrahim يقول...

Nice Tag


Dr Hema

ghoneem يقول...

لا أهلاً ولا سهلاً

أبطل نظام ايه ؟؟؟؟
طبعاً وبلا شك ظوظو اللي ردت علية
وطبعاً انا هعتبر اني مسمعتش حاجة !!!!!!!!!!!!!!

وبما انكو سخسختو زي صاحبتكو يعني وده يسعدني جداً أنا قولت هعلق بسرعة كدة ....انا مردتش أطول والله
والله أنا لو علقت علي كلامكو بالتفصيل شوية كنت هعمل بلوجز مش كومنت
انتو كاتبين 50 حاجة يموتو م الضحك أعمل ايه يعني....

"احنا بنقولك اهو "
حاضر هكتب هكتب ....

ربنا يوفقكو وتنجحو ياااااارب

تحياتي............

Zika يقول...

بريك
1 - هاديه ورقيقه ... يمكن
الصبر مفتاح الفرج ... طب والصبر مفتاحه ايه ؟
7 .. وانا كمان بعرف اطبخ علي فكره
10- يا سلام علي الدماغ انغام .. الله عليكي وبهديلك اغنية ليه سبتها لزوم رد الجمايل ... وبعدين ازاي بتخافي من الضلمه وانتي بايدك اللي قاطعه النور .
...............................................................
ظوظو
من اولها كده لماضه
1- انا كمان ماشي في التسعتاشر بس رجلي وجعتني .. بعد اذنك اريح شويه ونقوم نكمل سوا :P
3 ربنا يخليلك حبيبه .. بس مسميه الدبدوب تاني بوريو ليه ليه ها ليه ليه ؟
4- حلوه حكاية الاستعراضي ده ... اسمه رقصصصصص وهيفضل اسمه كده لحد ما اموت وانا برقص .. حاكم انا اصلي بعيد عنك . راقص (استعراضي) لزوم عدم التسييح للنفس يعني .
5اهئ اهئ اهئ اهئ ... عااااااااااا
10 يارب
.............................................................
لوزه
4 ماتشيليش في نفسك انا مثلت في مسرحيه طلعت فيها واحد ما بيتكلمش ومابيشوفش وماكانش ليا دور غير اني واقف عمال اشاور بايدي عالقرد عشان هو اللي سرق الموزه .
5 ازاي يعني
9 جمعا ان شاء الله
..........................................................
سنفوره
وانا زيكا
5 الصبر مفتاح الفرج بارضه .
9 بحب المكرونه البشاميل بارضه .. بس معنديش فكره عن افلاطون غير اسمه
.....................................................
كهرمانه
2 مي توو
4- انا بكره سيلفستر ده عمي
ياااااااه دانتوا كتيييير اوي
المهم اني صعب طبعا اعمل التاج دلوقت عشان الامتحانات لكن ان شاء الله اول ما اخلص هارد عليه

سارة يقول...

هههههههههههههه حلوة الرسمة اللي بالألوان اللي في جنب المدونة هههههههه

سكرة اوي

admelmasry يقول...

كل دي تجات ... هي ماسورة تاج وضربت ولا ايه

الفراشة الصغيرة يقول...

وانا برضه يا صيدلانيه مش فلهمه
بس هى اكيد بتستنجد بيا صح يا مفروسه

عموما انا اسفه على التاخير
بس انا عندى امتحانات وتصحيح
لحد يوم6/6 اول ما هخلص
هرد على التاج
سلام يا حبابيبى
وشيدوا حيلكم فى الامتحانات

shams is here يقول...

يكون عندى حرف ال"ر"..يلا ممكن اتصرف فى حرف ال(ر) ده

طب الله الغلط يا ساره يعنى..ههههه هى مش حلوه ولا حاجه يعنى..كفايه التريقه؟؟

عموما اى نعم ماليش تاج؟؟بس احسن مش بحب التدبيسات..بحب اكوون بعيد ف كل حاجه؟؟

بس عايز اعرف ليه كل المواضيع اللى انا برد فيها ماحدش بيرد عليه فيكم..هو انا وباء ولا ايه..؟؟ ياللا ماعلينا..

اه وعايزينكم تشرفونى ف البلوج بتاعى بالشغل الجديد اللى فيه؟

Unknown يقول...

يا مشاء الله حلو اوي كده عرفنا كل

واحده بتضايق من ايه يعني ممكن نرخم

براحتنا :P

كان نفسي ابقى عارفاكم كلكم عشان

اشتغلكم زي مابعمل مع لوزه :P بس

اظاهر مافيش نصيب :D

بس اجاباتكم بجد لذيذه واحلى حاجه البساطه اللي فيها

ومتشكرين على التاج لوزه هانم :P

ربنا يارب يديم مابينكم الحب على طول وتفضلوا مع بعض

Fahd يقول...

انا كملت قرأه الستة

وايقنت الان ان الدنيا مليئة بالعجائب

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. يقول...

كل دى اجابات فى تاج واحد

جميل اوى بجد ان الواحد يقرب منكم بالطريقة دى...تحياتى

وربنا يخليكم لبعض..

الستة بتوع صيدلة يقول...

دكتور" غنيم
:)
مين قال نظام بس
يتقطع لسان اللى قالت كده
مين منكم يا بنات اللى قالت كده
:)
عموما القصد كان انه هتجاوب البوست مش احنا اللى هنجاوبه عنك احنا ماصدقنا جاوبناه
بس يا ابيه غنيم
--------------------------------------

dr hema
thnx dr hema
n welcome here
w8ing ur next visits
-----------------------------------

زيكا
الصبر مفتاحه ايه
هى دى النظريه..انك هتفرح انك عرفت مفتاح الفرج..و تنسى تدور على مفتاح الصبر:)..عموما دور تحت السرير كده

انا كمان بعرف اطبخ علي فكره
يا سلام عليك يا زيكا..شكلنا هنحتاجك فى المركب

مينبوريو ده ها مين ها
ماتعرفش بسكوت بوريو ده تحفه احلى و اطعم و ارق و ...بسكوت يا زيكا الله :)

- حلوه حكاية الاستعراضي ده ... اسمه رقصصصصص وهيفضل اسمه كده لحد ما اموت وانا برقص ..
ايه ده بجد..انا عارفه انه اسمه رقص بس انا قلت المركب ده طاهر و هيفضل طول عمرة طاهر

و بعدين انت كده راقص و طباخ و ممثل..مالتى فانكشن

مستنين تاجك

الستة بتوع صيدلة يقول...

سارة
الاول اهلا بيكى يافندم
بس انهو صورة و احنا نبعهالك بضعف التمن

الستة بتوع صيدلة يقول...

ادم المصرى
ما هما مش بيراعوا ان احنا ستة و هما بيبعتوا البلوج
مجبر اخاك لا بطل

الستة بتوع صيدلة يقول...

الفراشه الصغيرة
يا هلا يا هلا
احنا كمان مطحونين فى الامتحانات
ربنا معاكى و معانا يارب

الستة بتوع صيدلة يقول...

شمس
اهلا بيك يافندم
حرف ال(ر) جميل لما بيبقى طاير
و سيبك من اللى يـتريأ
اما عن ليه مش بنرد
عشان حضرتك على طول تيجى متأخر و ترد فى المواضيع القديمة فمش بناخد بالنا
مش مقصودة
اما عن التاجات فبعد المتحانات

و حاضر يافندم هى الاجازة تب>أ و احنا نتنطط لك فى البلوجات

الستة بتوع صيدلة يقول...

شيماء
ليه بس النيه الوحشه دى يافندم
ماكنش العشم
:)

الستة بتوع صيدلة يقول...

فهد
حضرتك على طول بتحسسنى ان احنا بنفرجك على صندوق الدنيا
D:

الستة بتوع صيدلة يقول...

الجزالى
اه و الله انا بتخض لما بشوف تاج مبعوت لنا

و مستنين نشوف ردود حضرتك كمان على التاجات