الجزء التانى"انا عارفه انى بحلم"


ارجع بيتنا
"كنتى فين يا به ده كله"
"يوه يامه..انا مش جلتلك هروح عند الترعه اللى حدانا اخد مالبت "ايمان" توب القماش اللى عندها"
تزغدنى ماما "امه" فى جنبى و تقولى "البت ايمان بت الحاج محمود" .. "اى يامه بت الحاج محمود"
"الحاج محمود اللى داره حدا المدرسة".. "اى يامه فيه اييه؟..عماله تعيدى و تزيدى..مالك؟" تضحك ماما بخبث و تلفنى وتقولى"بس والله و كبرتى واتدورتى واحلويتى يا بت " "!!!" "اصل الحاج محمود جيه الضهريه حدانا..و طلبك من ابوكى لابنه" نظرة استعباط منى"ابنه..ابنه مين" "هو فيه غيره يا بت!" اتدير انا اخبى الضحكه"بس بامه..يامه انا لسه صغيرة" تشخط ماما "هو انا جلت الحاج محمود طلبك لنفسه..و بعدين ده الواد اسمر و حليوة و متعلم..ده فالجامعه يابه..عارفه يعنى ايه جامعه..دى بتاعة الناس الاكابر" اتبغدد انا باستعباط"بس يامه.." "مافيش بس..كتب كتابك الجمعه الجايه..و كلمه ابوكى هتمشى" ادمع انا واترمى عالسرير وان بقول "فعقل بالى" اخيرا فهمت ابتسامته الغريبه النهارده واحنا عالترعه :):)..و قال البت ميرفت بتاعة المدارس دى تقولى الجواز المبكر غلط و ان قاسم امين بيقول كده..يا شيخه اتلهى على عينكD:D:

هناك ٢١ تعليقًا:

حسن حنفى يقول...

waiting

في انتظار الجزء القادم

blue-wave يقول...

ماشى يا عم
ربنا يسهله:))

Oss يقول...

:))
ماهو لازم يبتسم وانتم عند الترعه
كعامل مساعد
:))
انا متفق مع blue wave
ماشى يا عم ربنا يسهلله

ولا زالت الرائحه الحلوه فى انفى

---------------------
رداً على سؤالك
أنا وإيمان إخوات فعلاً
(حته تثبيت ماانا عارف انها هتقرا الكومنت بتاعى)
بس رسمياً انا ابن عمتها
:))
فاحنا الاتنين شوفنا ابله فضيله
:D
يلا
سلام

sa'7so'7te يقول...

حسن حنفى
يعنى ده معجبكش :(:(:(

sa'7so'7te يقول...

blue wave
D:D:
يارب يارب

sa'7so'7te يقول...

oss
هاهاهاها
D:D:
رائحه حلوة ايه..يمكن عشان مبخرة المركب
بس يا اسامه دى رائحه احباط بجد من الحاله العامه..خلى الواحد شايف ان الجواز المبكر ده حلم جميل مش وحش بشع..اهو اولا مش هيبقى فيه عنوسه..ثانيا الشباب مش هيبقى عنده كبت..ثالثا مش هيبقى كل شاب بيجرى فى ساقيه كليه جيش عواطليه شغل عشان ينفع يبقى فيه جواااز
والله دى حاله احباط يا اسامة مش حكايه ريحه حلوة
اما عنك و ايمان فاصلا انتوا من احلى البلوجات اللى بحب ازورها.و كان المفروض استنتج انكوا قرايب

Zika يقول...

مش بقولك شامم ريحه حلوه
هيهيهيههعهعهعهع9هعهعهعهعه
نيااهاهاهاهاها
ماشي هنمشي ورا الغازك دي لحد امتي
المهم هنعمل نفسنا مش فاهمين
وهنقول
بوست هايل
ياللا بوست هايل
:D:D:D:D:P:P:P

sa'7so'7te يقول...

ZIKA
يعنى هى مش حلوة يعنى :(:(:(
يا زيكا بص على ردى لاسمة
و الله لو فيه ريحة حلوة
ده انا كنت عملت اعلان فى الجرايد و فى نشرة سته D:
يلا ما علينا

Unknown يقول...

جميل اوى المشهد بالكامل مع الاحداث البسيطة جدا اللى كملت المشهد ببراعه
فيه نوع من الادب الحر فى كلماتك وكمان تجسيمك للشخصيات وردود افعالهم جميلة

مستنى جديدك ..

من بعيد .. بكتبلك

Eman Henaish يقول...

ان شاء الله الريحة الحلوة تكون فعلا حقيقة

;)

ساعتها هعملك اعلانات في كل البلوجات

بس انما صحيح ما يحلاش ليكي يا بت تيجي تاخدي مني توب القماش الا ما الواد يكون موجود :):d

بوست خفيف ولذيذ كالعادة

صحيح والواد أسامة صديقي الصدوق بجد
(بثبته أنا كمان ، اشمعنا :))

funckydoctor يقول...

ههههه
وهنادى أكلها الوبا
على رأى اللى اسمه ايه يتمنعن وهن العائزات
وربنا ينمم بخير :D

sa'7so'7te يقول...

Eman "gamelet elkalemat"
ربنا يخليكي يا جميله
يسمع من بؤك ربنا
وش بجح
:$

sa'7so'7te يقول...

البحث عن انا شيى مجنون
ميرسي اوي
حسستني اني اديبه وانا مش كدة :)
نورت البلوج

sa'7so'7te يقول...

Funky doc
"يتمنعن وهن العائزات"
قعدت افتكر في الجملة دي ساعة
‏=‏)
نورت البلوج

الفراشة الصغيرة يقول...

يعنى هنقول الف مبروك قريب
عموما ابقى اعزمينا
واوعى تنسينا

علاء عارفين يقول...

انا متفق برضه مع الناس اللي فوق

ربنا يسهله

:))

حسن حنفى يقول...

مش كده بس لازم اعرف القصه كامله
:d

كل ده وهي لسه مش نزلت :(

sa'7so'7te يقول...

الفراشه الصغيرة
هاهاهاهاها
والمصحف مافى حاجة خالص دلوقتى
و ماتحبطونيش يأه اكتر مانا محبطة
اجزاء انا عارفه انى بحلم دى عباره عن هفلطة فى دماغى بدوشكوا بيها بس

sa'7so'7te يقول...

علاء عارفين
ياااارب
و الله انتوا بتتلككوا
:D:

sa'7so'7te يقول...

حسن حنفى
على فكرة دى اجزاء منفصله
و ايه رأيكوا بأه مش هكتب رومانسى تانى
بس بأه

aya يقول...

جميل اوي البوست ده
دمه خفيف :))