على قيد الوفاة




علمونى أفضل أسكت

لحد ما صوتى يتنبح

قالولى امشى بدون ملامح

سيبى قلبك ينسرق

مش عايزة اكون زى الورق

ولا عايزة قلبى ينحرق

شالوا أى صفحة بيضا

كشكول ورق حتى النتيجة

علشان أشوف حياتى سودا

و العمر منى ينسرق

سرقوا منى قيد ميلادى

عايزنى أكره الحياة

أنا فى انتظار طوق نجاتى

ولو على قيد الوفاة
break

هناك ٤٥ تعليقًا:

•·.·´¯`·.·•¥Ä$$ìeÑ•·.·´¯`·.·• يقول...

WoooooooT...!!!
Thats Rox!!
begad gamed moot el post dah
w kalemato sahla tetfehem ...keep the Gr8 work Break;)
w mabrook 3ala el 5 modmenen :D!!!

begad masha2 2alah 3aleko

shoshr يقول...

ايه الكآبه والحزن الى على الصبح كده

بس مين الى كاتب الكلام دهفيكم انا ممكن اتوقع ..ولا اقولكم لما تقولوا انتوا الاول:D
بس عارفه والله كلامك معبر جدا
ساعات الواحد بيحس انه عايش ومش عايش ومش عارف هيلاقى نفسه امتى
-------------------------------------
ياه اخيرا عشت وشفت اليوم الى ارد فيه اول واحد فىالبلوج هنا

shoshr يقول...

يظهر ان مافيش امل انى ارد الاول خالص :D

break يقول...

yassien

حمد لله على السلامة
يعنى لازم نتخانق عشان تيجى :D
بس بجد ميرسى أنك اول واحد ترد
لانى كنت متوقعة ان الكلام دا مش هيعجب حد
ميرسى بجد
رفعت روحى المعنوية

ومتغبش عننا تانى

break يقول...

DR.SHOSHR

هيا فرقت على دقيقة واحدة وكنت هتبئا أول رد
:D

انا مش هقول انى انا اللى كاتباه الا اما تقول انت كنت متوقع مين :)

بس انا كان قصدى بالكلام العكس تماما
ان الناس بتحبط الواحد او بتشيل منه الامل
بس هو لازم يفضل متمسك بالامل مهما كانت الظروف

ميرسى ليك

•·.·´¯`·.·•¥Ä$$ìeÑ•·.·´¯`·.·• يقول...

hahahah...sry ya dr.shoshr....law 3ayezne 2a3mel delete lel Post ana ta7t 2amrak :D ^^

shoshr يقول...

اه وضحت الرؤيه دلوقتى
معلش بقى البرد باين عليه بيوقف التفكير :D
وبعدين اتفق معكى ان فى ناس فعلا مهمتها تثبيط الانسان الى قدامها مش عاوزاه يتقدم خطوه بل العكس ..
انا قولت مش هايطلع بعيد عنك انتى ولوزا
-------------------------------------
ياسين باشا
المره دى بس سماح :d

غير معرف يقول...

بجد بجد كلمات جميله اوي
وموضوع تحفه
مش عارف بتجبيهم منين
وشكل كلنا بنتعلم كده مش انتي لوحدك
حقيقي ربنا يحفظك تحفه
تحياتي

غير معرف يقول...

بجد بجد كلمات جميله اوي
وموضوع تحفه
مش عارف بتجبيهم منين
وشكل كلنا بنتعلم كده مش انتي لوحدك
حقيقي ربنا يحفظك تحفه
تحياتي

LioRomio يقول...

they tryin' to crash me so down but i won't
bcuZ i born to be Gr8

soooo amazing just amazing....

so nice words so nice rhymes and also gr8 flow ....

u r so talented ma sha Allah....

Take care

C Ya..

:)

Mr.Shad. يقول...

WooooooooooooooooooooooooW . . begad 5orafa w 2awel she3r 2afhamo kolo :D .

keep it begad 7elw moooooooz

موناليزا يقول...

الله على هذه الكلمات الجميلة

كلية السياحة والفنادق يقول...

كلامك جميل وإحساس مختلف
توصفى مابداخل الإنسان فى كثير من الأحيان
بجد أتحفتينى بإسلوبك المنفرد الجميل
تحياتى لك وللستة بتوع صيدلة
محمود

break يقول...

shator

لا لا انا كدة هتغر

ربنا يخليك

و ميرسى

break يقول...

lioromio

ميرسى بجد ليك

وان شاء الله تفضل على طول متفائل

break يقول...

shady noga

انت بس تقول انت مش فاهم ايه واحنا نغيره علطول
بعد كدة اى حاجة تنزل على البلوج هتعدى عليك الاول


و الحمد لله انها عجبتك

break يقول...

monaliza


ميرسى
نورتى البلوج وان شاء الله تنوريه علطول

break يقول...

Mahmoud WHYME

رأيك فرحنى جدا جدا جدا جدا جدا
ميرسى
و وردة

mado80 يقول...

break

ازيك

كلامك جميل أوي يا بريك

ألف تحيه ليكي

break يقول...

mado80


الحمد لله
ربنا يخليك
و مليون تحية ليك

الأستاذ يقول...

فكرة حلوة أوي
الستة بتوع صيدلة دول
أنا جيت قبل كدة لكن مكنتش فاهم
دولوقتي فهمت لما علقت عندهم كلهم تقريباً مما قادني إليك
رغم أني أعرف هذه المدونة قبل معرفة مدوناتهم
على العموم أنا سعيد بيكوا كلكوا
نيجي للكلام ده بقى
رهيبة فعلاً
رغم إنها قد تكون ألهمتني بقصيدة بالمعنى ده إلا إني خايف أكون بيني وبين نفسي هسرق الفكرة لأني هتأثر بكلامك الرهيب ده
تحياتي

The Housewife يقول...

العنوان جامد جدا
و الكلام فهمته زي ما قصديته تقريبا
ياريت ربع الناس يبقى عندها الإصرار ده
تحياتي

علاء عارفين يقول...

اكره اني اقوب كده . . هو انا حاسس ومش فاهم

يعني اكتأبت . . بس مش فاهم .. يجوز دي حاله مؤقته . .

بس انا حاسس انها حلوه

break يقول...

الأستاذ

حضرتك نورت و شرفت بجد
و ان شاء الله تنورنا دايما
احنا سعداء جدا ب زيارة حضرتك

بالنسبة للقصيدة
بجد شكرا لحضرتك جدا
بالنسبة للفكرة حتى لو اوحتلك ب حاجة تكتبها ف هيا مش سرقة

break يقول...

home

الحمد لله
اكتر حاجة كنت خايفة منها انها متتفهمش زى ما قصداها
كنت حاسة ان فى ناس ممكن تاخدها على العكس انى قصدى التشاؤم

نورت البلوج
و البلوج بلوجك بئا لازم تزوره علطول

break يقول...

Dr_Nightwing

غريبة
مع انى قصدى بيها التفاؤل
مش انى اضايقك

حاول تقراها تانى

Jana يقول...

بريك يا جميل انت
مخبية عنا الحاجات الحلوة دى ليه؟

انا علقت من فترة على بوست منتجات الدانمارك..بس عشان اقولك كل سنة وانتى طيبة...معرفش قرتيه ولا لا

المهم خليكى دايما متفائلة ...ومتوكلة على ربنا..لأن هو ده طوق نجاتنا كلنا

تحياتى يا كميل

ghoneem يقول...

اهلاااااا بيكي

انت تكتبي وانا لازم ارد

تمسكي بالامل دايمااااا وافضلي علي مبادئك والي الامام دايمااااا

تحياتي ....

بالتوفيق.....

break يقول...

jana

ليكى وحشة بجد
طبعا و صلنى سلامك و و انتى طيبة

انا كنت هزعل اساسا لو مكنتش قلتيلى

ميرسى على رأيك اللى رافع معنوياتى دايما

break يقول...

ghoneem

ميرسى ربنا يخليك

و ان شاء الله نفضل متمسكين بالامل علطول حتى بعد النتيجة !

safa7_karmooz يقول...

sadness...

don't give up ....

they can stole ur birthday..

they can even stole ur name

but ever never can stole ur identify

they can't stole ur soul..

be sure from that

that they take only the papers...

but u have the factory of this paper :D

Zika يقول...

لأ بقي الكلام ده كبير اوي
بجد يعني تحفه
برافو عليكي يا بريك جدا
ten by ten

Solo يقول...

كلمات جميلة يا آنسة بريك
تحياتي

break يقول...

safa7 karmoz

يرحمكم الله
:D
حلوة اوى حكاية الورق دى
حمدلله على السلامة

break يقول...

ZIKA

أخجلتم تواضعنا
:)

بس دا يجى جنبك ايه بس

break يقول...

MAHMOUD


ميرسى يا أستاذ محمود

:)

جهاد خالد يقول...

كلام رقيق

وعميق

أحييك

iman يقول...

يااااااااااااه كل ده حصل في غيابي، والدكتور زعلان اوي عشان تاني رد؟؟طب انا اللي آخر رد أعمل ايه؟؟معلش يا مرمر اعذرينيبس اهه مسك الختام بقى

كلمات جميلة جدا ومعاني أجمل جدا

موفقة

توقيع:آخر من يعلم

kalcool يقول...

انا فاكر ان انا رديت في الموضوع ده
مممممممممممم
معلشي الزهايمر بقي والواحد خلاص كبر :D

كلمات جميله يا دكتوره
تسلم ايدك
بس كفايه حزن بقي
النتيجه جايه
ومش ناقصه :D

الفراشة الصغيرة يقول...

وااااااااااااااو
بجد حلو موووووووت
يا بت الايه يا بريك
لا بجد جميل جدا البوست ده
ومعانيه هادفه
تحياتى

break يقول...

النجمة الصامدة

ميرسى ليكى

:)

break يقول...

AMMOUNA


يعنى انتى راضية عن نفسك كدة؟
اانا هسيبك منك ل ضميرك

بس هسامحك بس عشان عيد ميلادك
كل سنة وانتى طيبة على البلوج اهو

break يقول...

KALCOOL

الكلام بالعكس مش حزين خالص
دا بيدعوا للأمل و التفاؤل و الحاجات الغريبة دى

:)

break يقول...

Monitor de LCD

خلاص ماشى انت تؤمر

break يقول...

الفراشة الصغيرة

فينك من زمان


من بعض ما عندكم
:)
ميرسى