شخصية أعجبتنى



امبارح المكالمة دى كانت بينى وبين لوزة

انو ازيك يا سمن

الحمد لله ازيك يا بت انتى عندك برد ولا ايه

اه هوا باين عليا?

لأ خالص انتى قلتى انو بدل الو

لا قلت انو

ماشى الف سلامة

و باقى المكالمة بئا متخصكوش :D

فكرت فى موضوع البرد دا شوية

الواحد بيفضل طول الوقت شايل موضوع البرد من دماغه وعامل فيها اللى مفيش زيه لحد ما يجيله البرد

رخامة البرد بئا مش فى الخنفان ولا الرشح ولا انك مش بتقدر يطلعلك حس " طبعا فى اعرض مؤرفة اكتر من كدا
"

بس رخامة البرد بئا انكه مش بيروح ولا بالطبل البلدى يعنى ممكن تاخد دوا وتفضل شهرين تلاتة اربعة وعندك برد وممكن متاخدش و يروح علطول...برد مزاج يعنى

و على الرغم انه من اوحش الامراض و اكترها تهميد للجسم الا ان اللى حواليك بتلاقيهم مستهيفينه جدا

ياعم قوم انت مفيكش حاجة انت هتمثل

اعملكباية عصير لمون سخنة وانت هتبئا فل

لالا بلاش سمك انت بتهرج انت عندك برد!

يعنى انا من اكتر الناس اللى مش بتستهيف بالبرد

و زعلت اوى لما لقيت جاهين مستقل بيه كدا :(

ياحزين يا قمقم تحت بحر الضياع

حزين انا زيك وايه مستطاع

الحزن مبقالهوش جلال يا جدع

الحزن زي البرد زي الصداع

وعجبي

بس انا من اشد المعجبات بشخصية البرد المستقلة اللى بيجى بمزاجه و يروح بمزاجه و بيفرض نفسه على البشر كلهم

ومتنسوش لبسوا جرايد تحت الهدوم عشان الكحة تروح
BREAK

هناك ٤٣ تعليقًا:

loza يقول...

ومتنسوش تلبسوا جرايد تحت الهدوم عشان الكحة تروح


والحكايه دى هتنفع يا سمن.!؟

( ايموشن بينف)

غير معرف يقول...

وبعد اطلاعي علي الموضوع لم أفهم من الشخصيه التي اعجبتك هل شخصية مجسده (البرد) ام ماذا عامة شافنا الله وعافانا ...^_^

rack-yourminds يقول...

اسكتي اسكتي

دانا لو حد جاب سيرة البرد والانفلونزا قدامي بتعدي

هههه

شفتي حد قبل كده بيتعدي من مجرد يسمع سيرة البرد هههه!!؟

تحياتي

break يقول...

loza
كان منى عينى والله امسك لسانى بس ما باليد حيلة
جتك القرف
انا شايفاكى بتنفى فى واحد منفوف فيه قبل كدا
البادى اظلم

break يقول...

انسان
عجبتنى اوى جملة حاسس انى مش ماشى صح
هوا البرد بعينه اللى عجبنى شخصيته

break يقول...

wahed
-_-
دا احنا هنبعتلك لوزة بئا بالشفا
برد انما ايه مستورد

نـــــــور يقول...

ههههههه

ربنا يعافينا من البرد
لا والبرد يجي للناس في الشتا
ويجيلي انا في الصيف ، وبرد الصيف دا متعب فعلا

والف سلامة على لوزة:)

تحياتي يا قمر

keda-sponsor يقول...

بيلبسوا جرايد و يحطوا عليها سبرتو مش كده ... جدي كان بيقول لي كده

و كان بيقول لي كمان أوعى تاكل بيض ... ده هيزود البرد

فعلا البرد مثير للتأمل

دمه خفيف علشان شغال بدماغه


بكره ندرسه و أحتمال ضئيل نفهنه .... ربنا يسهل

الصوره إللي أنت حطاها جامده جدا جدا جدا .... فكره عمليه

سلاااااااااام

break يقول...

نور
الف سلامة عليكى من برد الشتا و برد الصيف
نورتى يا نور البلوج :)

break يقول...

keda-sponser
لا والله موضوع السبرتو دا جديد عليا
اللى اعرفه ان الجرايد بتتحط عشان تشفط الكحة ازاى معرفش
و موضوع البيض دا انا عارفاه
مادام السمك دخل فى الموضوع لازم البيض يدخل
لما يجيلك برد ان شاء الله لازم تستفيد من الصورة عملى حتى لو جينا اسكندرية هنعرف نميزك من الناس اللى بتجرى وراك
لا بعد الشر عليك و على كل الناس اللى تيجى هنا

Mohamed Elshal (shix) يقول...

انا مره جالى برد بس غريب اوى خمس دقايق الاقى نفسى سخن مولع, شويه كده الاقى بردان
دا اسمه ايه البرد الاهبل صح؟؟؟؟

break يقول...

shix
خطوة عزيزة عندنا
بالنسبة للبرد بئا -_-
انت صيدلى و شخصت حالتك وادرى منى :)
الف سلامة
و مبروك البلوج و يكون فاتحة خير عليك و ميجلكش برد تانى
قول امين

kalcool يقول...

الف سلامه يا دكتوره
وعلى فكره انا كان عندى برد من يومين كده
بس لسه شغال يعنى

المشكله انى نمت يومين مش حاسس بنفسى
لدرجه انى افتكرت انى عندى انفلونزا الطيور


الحق اخرج بقى علشان مش عايز اتعدى:d

Sameh M. Magdy يقول...

هتسييييييييي

الواحد اتعدي ولا ايه :D

الف سلامة :D

محمد مصطفى يقول...

ايه المعجبة بشخصية البرد دي
لأ جديدة
طب يا تي بالرفاء و البنين

شاب نفسة يحقق حلمة يقول...

ايه ده البرد اللهم احفظنا برد ايه بس حد يجيب السيره الوحشة دي في المدونات ده انا ساعات بيجيلي برد من سيرته بس عمرك شفتي كده
تحياتي ليكي

break يقول...

kalcool
الف سلامة
تلحق تخرج عشان مش تتعدى ايه بعد ما عديت انت البلوج كله

أحمد المصري يقول...

لا لا لا لا أختلف معاكي في موضوع ارخم حاجة في البرد ده..
أرخم حاجة فعلا إنك مبتحسش بطعم الأكل
ساعات مبيجيش للواحد نفس ياكل خالص
دي كارثة فعلا ..هوا فيه أحسن من الأكل..ولا ليكي رأي تاني؟

break يقول...

loverheart

يرحمكم الله
اتفضل منديل

break يقول...

مادو

بحبه يا بابا بحبه -_-

break يقول...

شاب نفسه يحقق حلمه
اه لسة شايفة حالة زى دى امبارح فى البلوج
wahed بيجيله برد بالسيرة بردو
هنبعتلكو لوزة فى بريد مستعجل

break يقول...

احمد المصرى
امممممممممم
نظرية بردو
بس يمكن انا محستش بيها لانى باكل باكل فى كل الاوقات مبتفرقش معانا الحاجات دى :D
نورت البلوج

Zika يقول...

اولا الف سلامه عليكي يا لوزه
بعد الشر ان شالله عدوينك
..........
المهم يعني فعلا البرد ده انا مبطيقوش وبعتبره ارخم حاجه رغم ان الواحد صحته فيها اللي مكفيها بس بييجي البرد ده زي القضا المستعجل
ولما بييجي البرد بحس بقي بالامراض اللي عندي بتطلع كلها مره واحده زي ماتقولي كده هو بيشجعهم علي الفساد
حاجه فظيعه
صحيح وعجبي
.........
اه بالمناسبه الترجمه خلصت علي خير...اعدت اترجم لما كنت هتجنن
:)

catroz يقول...

كح كح

اتشووووووووو

انا كمان عندى برد
:(
الف سلامه عليكى يا قمر

بييبو يقول...

محدش يجبلى سيرت البرد دا واخدنى مقاولة اول الصيف واول الشتاء وبيقعد شهر واتنين لحد ما يزهق هوا مبقاش يحوق فيه بقا لا لمون ولا اسبرين
:Dتحياتى

break يقول...

العربى
ابئا اكتم نفسك وانت داخل البلوج عشان متتعديش من الخلق اللى هنا

____

بجد احرجتنى بذوقك
انشالله ميرسى :)

FloNa يقول...

هههههههههه

ده تأثير الصيدلة بقى

حتى الشخصيات اللي بقت تعجبنا عبارة عن امراض

هههههههههههه

نـــــــور يقول...

الجميلات .. الستة بتوع صيدلة

لو تسمحولي بدعوتكنّ لمدونتي

وتدوينة مختلفة بحق

ليته..يحبني

-------

وآسفة على التشتيت

break يقول...

catroz
الف سلامة عليكى انتى
متنسيش الجرايد

break يقول...

bebooooo
انا كنت فكراكى ولد فى الاول لامؤاخذة يعنى
و بعدين انتى مش مدية اى اشارة خالص
عموما فرصة سعيدة والف سلامة و منورة البلوج
و***** يا جدع

break يقول...

flona
هههههههههههههههه
تصورى مربطش بين الموضوعين خالص
لا ولسة اربع سنين كمان
ربنا يستر علينا

mohamed يقول...

الولاً الف سلامة عليكي
شفاكي الله وعافاكي

ثانياً طالما عاجبك يبقيربنا يتمم بخير بس مقدرش اقولك ربنا يجعله من نصيبك دا مرضة وبعدين هو عندك فعلاً ربنا يخلصك منه ومعلش عيشي علي الذكري بقي

ومتزلعيش من عم جاهيم هو لو شاف البوست دا مكنش كتب الرباعية دي واستهون بالبرد بالطريقة دي

أبقي طمنينا عليكي يا بريك

زى الهوا يقول...

هههههههههههههه معجبة بشخصية البرد ههه , انا باكرهه اوى , وخصوصا اللى بيخلى الواحدة شرقانة وتصحى من عز النوم علشان تشرب , بس هوه فعلا ديتوه كوباية شاى باليمون وتتغطى بالكوفرتة ربع ساعة وخلاص انتهى

break يقول...

mohamed
لا لا مش انا اللى تعبانة دى لوزة
معقولة افضح نفسى كدا بردو
انا معجبة بيه اه
بس من بعيد ل بعيد
يمكن لو قربنا من بعض منحبش بعض

break يقول...

زى الهوا
حتى انتى
بتقولى لمون و بطانية
يلا ربنا يبعده عنا
وعنك
وعن كل السامعين

safa7_karmooz يقول...

انا جالى برد الصيف ده مشوفتووش فى الشتا خالص

اسبوعين ورا بعض بدورين هدوونى...خلونى وانا ماسك السكينة وبدبح الطمطماية بتترعش ومش عارف ايه

ااه يانى بس مع ان اهلى ..مش مقتنعين انى مش المفرووض اخد دوا وبيشتروا مضاد حيوى الحباية قد البططساية وببلعها وزورى بيبقى ورام وببلع الميه بالعافية...بس برضه انا بخف الحمد الله من غير دوا...هما 3 ايام نوم قتيييييييييل وينسون ويتذكرون ...وبخ

:)

mohamed يقول...

طيب الف سلامة عليكي يا لوزا

شفاك الله وعافكي


ها كدا صح مش كدا؟؟

محمد الوكيل يقول...

بصراحة البرد ده بجد عدوي اللدود!!
شكراً..
محمد المصري

break يقول...

سفاح كرموز
فى دوا اسمه كومتركس انما ايه فظييييييييييييييع
بيهد هدة سودة
ولو انك مش ناقص تنام اكترمن الاربعة و عشرين ساعة
عموما الف سلامة
وليك عندى دعوة حلوة
يارب يجيلك برد بعد كدا فى الشتا و ميجلكش فى الصيف تانى
حلو؟

break يقول...

MOHAMED


تمااااااااااام
بس علفكرة انا جالى برد من اول امبارح
:D
تعبتك معايا والله انا عارفة
عموما الله يسلمك من غير حاجة

break يقول...

محمد المصرى
عفوا
بس ايه الحكاية انت اخو احمد المصرى اللى رادد عليا فى نفس البوست ولا ايه الحكاية !

بيتنا القديم يقول...

بريك
...
الف سلامة علي الجميل

يارب كوندليزا رايس وانت لأ

ويجعلوعاااااااااااااااااااااامر

break يقول...

سمسم
الله يخليك
بس لوزة اللى كانت تعبانة ساعة البوست مش انا
اينعم انا خدت منها الدور
بس هيا اللى جابتهولى
ربنا .........
ولا بلاش
ربنا يشفيكى يا لوزة
و يقلل من مصابينك